Mys och frustration!

Vart en härlig kväll med god mat och god dryck! :) nu har jag precis kollat klart på svenska hjältar och har gråtit i 2 timmar!
Nått som chockade mig totalt är hur man kan kallas hjälte när man gör något så självklart som att ingripa! Jag blir ofta tillsagd och tillbaka dragen när jag "lägger mig i" men vafan jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om nån råkar riktigt illa ut och jag bara stått och tittat på! Det är väl normalt att reagera normalt att bry sig och värna om sina med människor!

Jag kommer ihåg en dokumentär som gick på 5an om jag inte minns helt fel! Skitsamma det va längesen och dom i scensatte massa scenarion tex en man står mitt i stan och puttar och slår på en tjej jag har för mig att det tog 20 min innan någon ingrep och då talar vi på full gata! Det är sjukt det är hemskt och det är läskigt! Jag blir så förbannad på det här lilla landet lagom! Vakna för i helvete!!

Tack för mig! //Isabell




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback